Salgsbetingelser
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt dette ikke strider mot ufravikelig lovgivning
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende.
Partene
Selger er: Nane (Aktas Consulting, org.nr. 816 551 242), og betegnes i det følgende som Selger/Selgeren.
Kjøper er: Det selskapet, institusjonen eller annen foretaksform som utfører bestillingen av tjenestene og betegnes i det følgende som Kjøper/Kjøperen.
Pris
Den oppgitte prisen for tjenestene er eks. mva. Det tas forbehold om feil priser, endring i valuta og annet som kan endre prisen ved bestilling. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger på hjemmesiden o.l. som er større enn 15% av normal pris, kan Selger ensidig slette eller avvise handelen. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
Levering
Levering av tjenesten skal skje uten unødig opphold og senest tre virkedager etter at bestillingen fra Kjøper er mottatt. Dette gjelder ikke dersom forhold utenfor Selgers kontroll forhindrer leveranse. Utdata/Tjenesten skal leveres til Kjøpers epost med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Angrerett
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Selger gir ikke angrerett på tjenester, så fremt annet ikke er skriftlig avtalt.
Forsinkelse og manglende levering
Selger forsøker alltid å levere tjenester så hurtig som mulig. Ved uventede forsinkelser, vil Selger kontakte Kjøper med forklaring på forsinkelse.
Selgerens rettigheter ved Kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Selgeren eller forhold på Selgerens side, kan Selgeren i henhold til reglene i forbrukskjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra Kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling og inkassogebyr.
Garanti
Garanti som gis av Selgeren, gir Kjøperen rettigheter i tillegg til de Kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning.
Personopplysninger
Det vises til nane.no sin databehandleravtale.
Force Majeure
Er Selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på internettforbindelse, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandør som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selger fritatt for alt ansvar enn i reklamasjonstilfeller.
Konfliktløsning
Enhver tvist eller uoverensstemmelse vedrørende denne avtalen skal søkes løst i minnelighet og hver av partene skal etter beste evne søke å bidra til en forhandlingsløsning. Tidligst 30 dager etter at en av partene skriftlig har krevd forhandlinger, og uten at dette har ført frem til en løsning, kan partene bringe en tvist inn for domstolene for forliksklage eller stevning. Oslo tingrett er verneting ved eventuell behandling for tingrett.
Endringer
Selger forbeholder seg retten til når som helst endre vilkårene i denne avtalen, uten å måtte varsle om dette.
Sist oppdatert: 01.03.2021